سايت تفريحي سرگرمي خبري خودرو دانلود خبر پرداز : مصاحبه با حامد بهداد درباره آرايش غليظ!+عكس
شنبه، 12 بهمن 1392 - 12:51 کد خبر:26350



 

اخبار،سرگرمي,آشپزي,مد,روانشناسي,اينترنت

اخبار فرهنگي - مصاحبه با حامد بهداد درباره آرايش غليظ!

بهداد به مبل آبي كمرنگي در انتهاي لابي هتل اشاره مي كند و مي گويد اينجا بنشينيم. دو ساعتي است كه پله هاي راهروي هتل را بالا و پايين مي رود تا حدود دو يا سه دقيقه از فيلم 60 دقيقه اي را فيلمبرداري كنند.

بهداد به مبل آبي كمرنگي در انتهاي لابي هتل اشاره مي كند و مي گويد اينجا بنشينيم. دو ساعتي است كه پله هاي راهروي هتل را بالا و پايين مي رود تا حدود دو يا سه دقيقه از فيلم 60 دقيقه اي را فيلمبرداري كنند. وقتي روي مبل مي نشيند، مي گوييم «چقدر سخت است!» مي خندد و مي گويد «اينطور نمي ماند، درست مي شود.» و اين درست مي شود را مثل هميشه اينقدر قاطع مي گويد كه خيال مي كنيد همين الان ايده اي در سرش براي «درست كردن» دارد. اين گپ و گفت در ساعت استراحت گروه انجام شد. زماني كه تيم به سمت ناهارخوري هتل مي رفت، بهداد روبرويمان نشست و مثل هميشه به سوال هايمان با انرژي و لحن خاص خودش جواب داد.

از فيلم «بوتيك» و بازي در فيلم آقاي نعمت الله حداود 10 سالي مي گذرد، حالا بعد از اين همه سال دوباره سر فيلمبرداري فيلمي از آقاي نعمت الله هستيد.
- فيلم «آخر بازي» را كه بازي كردم، به دلايلي علي رغم اينكه بيشتر شاخصه هاي توفيق را داشت، در بخش تجاري موفق نبود. دليل موفق نبودن اين فيلم اتفاق هاي چيپي بود كه در آن سال ها در سينماي ما رايج بود كه باعث شد فيلم كمتر ديده شود. منظورم همان فيلمفارسي ها و فيلم هاي نازلي است كه نقطه ضعف سينماي آن سال ها بود. گذشت و بعد از دوس ال بي كاري و فقر و بي پولي و دربدري به پست آقاي نعمت الله در فيلم «بوتيك» خوردم. «بوتيك» دومين تجربه سينمايي من بود. فيلم به شدت موفق شد. من هم ارتقاي چشمگيري در بازيگري داشتم. همه چيز با رونق مواجه شد. سر و كله توانايي هاي بازيگري ام در «بوتيك» پيدا شده بود.

اخبار,اخبارفرهنگي ,حامد بهداد

توانايي هايي كه به دليل تحصيلات تئاتري ام و آشنايي با سينما بود. آن يك هفته، ده روزي كه با آقاي نعمت الله كار كردم، كيفيت كار اينقدر بالا بود كه هميشه منتظر تكرارش بودم. به هر حال توفيق كار در «بي پولي» نصيب دوستان خوبم شد. آرزو مي كردم براي همه دوستانم كه كار با نعمت الله را تجربه كنند. بعد از آن سريال «وضعيت سفيد» را ديدم كه واقعا سريال كم نظيري بود. درجه يك و تحسين برانگيز بود. تا شد اين كار كه دوباره فرصت همكاري با آقاي نعمت الله را پيدا كردم. اصولا براي بازيگري مثل من كه دغدغه بازيگري دارد، با توجه به آموزه هاي تئاتري در مدارس و دانشگاه، كار كردن با امثال نعمت الله و سينماگرهاي هم نسل ايشان خيلي ايده آل است اما گاهي پيشنهادهايي به ما مي شود كه پيشنهادش هم همانقدر ننگ آور است كه مثلا بروي و در فيلم بازي كني و لكه ننگي در كارنامه ات شود. خب، چي بهتر از اينكه آدم با نعمت الله و امثال ايشان مثل پرويز شهبازي و اصغر فرهادي و خيلي هاي ديگر كار كند. كار با اين كارگردان ها براي بازيگر رونق كاري به حساب مي آيد.

كارگرداني نعمت الله چه ويژگي دارد كه شما مي گوييد كار كردن با ايشان ايده آل است؟
- نعمت الله كارگردان باهوشي است. از قبل چيزها را مي داند. در مصاحبه هايي كه من 11 سال پيش و بعد از فيلم «بوتيك» انجام دادم، همين ها را گفتم و حالا هم حرفم عوض نشده است. نعمت الله آدمي است كه مي داند چه كادر و نمايي به دردش مي خورد. ادبياتي كه براي ديالوگ هاي هر كدام از شخصيت هاي فيلمش استفاده مي كند را مي شناسد. زبانشناسي سينمايش منحصر به خودش است. پيشنهادهاي ريز را گاهي مي پذيرد و گاهي نمي پذيرد. البته من به عنوان بازيگر لازم نيست نگران شوم چون در نهايت نتيجه خوبي خواهد داشت. شما «بي پولي»، «بوتيك» و «وضعيت سفيد» را ببينيد. نعمت الله فيلمساز به دنيا آمده و باسواد و باهوش است. باورتان نمي شود، به خاطر لحن فيلم ظاهر ديالوگ ها خيلي ساده است اما ديالوگ ها ساختاري دارد كه اتفاقا حفظ كردنشان كار سختي است ولي خب، با تمرين مي شود بهشان رسيد. من نمي گويم خودم تنهايي به اين نقش [در فيلم آرايش غليظ] رسيدم، چون كمك جدي تر را از خود آقاي نعمت الله مي گيرم.

با آقاي نعمت الله كه صحبت مي كرديم، مي گفتند نمي شود گفت «آرايش غليظ» يك فيلم كمدي است.
- ببينيد، فيلم يك كاريكاتوري در درون خودش دارد. وضعيت مسخره و سيركي را به شما نشان مي دهد كه تا حدي مي تواند باعث فرحبخشي شما باشد و تا حدي هم مي تواند باعث رنجش شما شود. چون انعكاسي از بخشي از نقاط جامعه است كه به پول، دزد و دزدي و دروغ برمي گردد. در واقع يك شهربازي است شبيه شهربازي پينوكيو. وقتي پينوكيو داخل شهربازي مي شد، يك عروسك بود اما در نهايت تبديل به خري شد كه بهش آبنبات چوبي مي دادند. شبيه يك كابوس است؛ همان اندازه فانتزي. فكر كنم شبيه وضعيت انساني است كه به آن شهربازي مي رود. كسي كه ظاهر انساني دارد و فكر مي كند كه آدم است، ولي سرگرمي هايش در حد همان آبنات چوبي است. او وضعيت فعلي را با وضعيت منطبق بر اخلاق تاخت مي زند و تبديل به يك خر مي شود. اين كاريكاتوري است كه آقاي نعمت الله آن را با لحن هنرمندانه اي تعريف مي كند. هر كسي از اين فيلم مي تواند برداشت خودش را داشته باشد و قطعه اي از فيلم را كاسب خواهد شد.

فكر مي كنيد «آرايش غليظ» چقدر در جشنواره فيلم فجر خوش اقبال باشد؟
- فيلم ديدني و تماشايي خواهد بود. خيلي ها خوششان خواهد آمد، مخصوصا در اكران به نظرم توجه خيلي ها را جلب خواهد كرد.

اخبار,اخبارفرهنگي ,حامد بهداد

سيمرغ مي گيريد؟
- با توجه به فيلم هاي 100 ميليارد توماني كهوارد اين فستيوال خواهد شد، چندان اهميت ندارد. جايزه هايم را گرفته ام. اينكه حالا سيمرغي بگيرم يا نه، اهميتي ندارد. اصلا مهم اينها نيست. انتظارها جاي ديگري است. ببينيد، ما چند روز پيش در هتل «مارينا» واقع در كيش فيلمبرداري داشتيم. پول فيلمبرداري هم پرداخت شده بود. اول در لابي فيلم گرفتيم بعد مي خواستيم تغيير نما بدهيم و برويم داخل يكي از سالن هاي ديگر هتل. براي همين جابجايي اينقدر رفتار بي ادبانه اي با ما شد كه ترجيح داديم فيلمبرداري را متوقف كنيم و هتل ديگري را انتخاب كنيم. مدير هتل خسارت مالي به كار ما زد ... حالا هتل كه زياد است. مهم رفتار بي ادبانه اي است كه با ما كردند. به ما بي حرمتي كردند. چنان رفتاري كردند كه ما حاضر شديم اصلا آنجا كار نكنيم. چندين ساعت كار و زحمت گروه را ناديده گرفتند. ما مجبور شديم دوباره از اول همه آن صحنه ها را فيلمبرداري كنيم. اين چيزها است كه آدم را اذيت مي كند، حالا سيمرغ گرفتن يا نگرفتن چندان اهميتي ندارد.